Veelgestelde vragen
Algemeen
Hoe beoordeel ik mijn toestel?
Zie voor uitleg over hoe u uw toestel beoordeeld de pagina “Hoe werkt het?”. Hier vindt u een overzichtelijke tabel met de condities.
Wat gebeurt er met mijn personalia?
Uw personalia worden enkel gebruikt om de administratie kloppend te maken. Op die manier weten wij aan wie wij het geld moeten uitbetalen
en wie wij moeten contacten indien dat nodig is. Daarnaast ontvangt u op uw vermelde e-mailadres bijvoorbeeld een bevestiging van ontvangst
van uw toestel en een bevestiging zodra het geld is overgeschreven naar uw IBAN (bankrekening). Uw gegevens worden enkel gebruikt voor
onze dienst en worden beveiligd opgeslagen door middel van SSL-verbinding.
Wat gebeurt er met mijn toestel zodra ik hem verkocht heb?
De toestellen krijgen een tweede leven en zullen door andere mensen gebruikt worden. Aangezien Flobbi niet aan recycling doet kunnen hoge
prijzen betaald worden. De meeste smartphones en tablets worden door mensen na ongeveer twee jaar weg gedaan terwijl de producten vaak
enkele jaren mee kunnen. Op dit aanbod speelt Flobbi in.
Wat voor producten kopen jullie in?
Flobbi koopt tweedehands smartphones en tablets. Wij kopen de meest gangbare toestellen. Indien een toestel wat jij wilt verkopen niet in de
database voorkomt kun je contact opnemen door te mailen naar info@flobbi.nl. Wie weet kunnen we wat regelen.
Waar wordt mijn toestel op gecontroleerd?
Wij testen toestellen op diverse aspecten. Wij controleren onder meer dat:
- Het toestel goed aan gaat en niet blijft hangen bij bijvoorbeeld het opstartlogo.
- Het touch screen reageert en geen haperingen of dode pixels vertoont.
- Alle fysieke knoppen goed reageren en niet vast zitten.
- De batterij oplaadt en geen rare dingen vertoont zoals van percentage verschieten of spontaan ontladen.
- Het toestel de originele software draait en dus niet geroot of gejailbreakt is.
- Het ingevulde verkoopformulier op het gebied van condities overeenkomt met de geconstateerde condities.
- Het toestel simkaarten accepteert (indien van toepassing). Eventuele simkaarten die u vergeet te verwijderen voor verkoop van het toestel worden vernietigt.
- Het toestel (indien van toepassing) Wi-Fi en mobiele dataverbinding op kan zetten.
- Geen water- of vochtschade heeft.
- Het toestel geen namaak (clone) is.
- Het toestel kan bellen en bijvoorbeeld een goed functionerende nabijheidssensor en goed functionerende microfoon heeft.
- Het toestel niet voorkomt in het StopHeling register van de politie.
- Het toestel geen iCloud of andere dergelijke lock heeft waardoor het toestel niet bruikbaar is.
Betalen & ontvangst
Hoe snel krijg ik mijn geld?
Binnen 24 uur na ontvangst van je toestel maken wij het geld over naar je opgegeven IBAN. Afhankelijk van de transactiesnelheid bij de banken
heb je het geld binnen 1 werkdag op je rekening. Indien Flobbi je toestel bijvoorbeeld op vrijdag ontvangt, heb je je geld waarschijnlijk maandag
op je bankrekening. Normaliter ontvangen wij de pakketten op werkdagen (m.u.v.) maandag omstreeks 18:00 uur. Uw toestel zal vervolgens binnen 24 uur gecontroleerd en uitbetaald worden.
Krijg ik een bevestiging van ontvangst?
Zeker, zodra je toestel is ontvangen ontvang je daarvan een notificatie op je e-mail adres. Zodra het geld is overgeschreven ontvang je
wederom een e-mail met deze bevestiging. Indien er onenigheid is over het te betalen bedrag nemen we contact met je op door middel van e-
mail.
Waar blijft mijn geld?
Banken hebben nog altijd een transactietijd nodig om geld over te schrijven. Wij maken het geld altijd binnen 24 uur na ontvangst van je toestel
over, beloofd. Helaas hebben wij geen invloed op de transactietijd. Indien wij je toestel bijvoorbeeld op vrijdag ontvangen zit er een weekend
tussen de werkdagen en heb je jouw geld wellicht pas maandag of dinsdag. Indien je na uiterlijk 3 werkdagen nog geen geld hebt ontvangen
dien je even contact met ons op te nemen. Wellicht is er ergens een typefout voorgekomen in de informatie.
Waarom krijg ik een afwijkend voorstel nadat jullie mijn toestel hebben gecontroleerd?
In dat geval constateren wij een afwijking van het ingevulde verkoopformulier. Dit kan bijvoorbeeld een afwijking qua conditie als een geconstateerd defect zijn.
U ontvangt in dit geval een e-mail met daarin beargumenteerd wat er volgens ons niet klopt aan het verkoopformulier met ondersteunende foto's bijgesloten.
Uiteindelijk doen wij u een voorstel waarop u de mogelijkheid heeft om akkoord te gaan met dat voorstel of niet. Mocht u niet akkoord gaan ontvangt u uw toestel kosteloos retour op het door u opgegeven adres.
U zit dus nooit met kosten.
Verzenden
Hoe verstuur ik mijn toestel?
Zorg er ten eerste voor dat uw toestel zo veilig mogelijk verpakt is en niet kan gaan verschuiven in de (indien van toepassing) originele
verpakkingsdoos. Zoek daarna een doos waarin u het pakket gaat verzenden. Doe alles wat bij het toestel hoort en wat u nog in uw bezit hebt
in de doos. Vul de inhoud van de verzenddoos bijvoorbeeld op met kranten. Het is niet nodig om de orderbevestiging fysiek bij te sluiten.
Wij identificeren de orders namelijk aan de hand van de Track & Trace code. Plak vervolgens de doos dicht met bijvoorbeeld tape.
Plak daarna het via e-mail verzonden verzendlabel op de doos. Hierop staat het adres van Flobbi. Breng het pakket naar een
PostNL punt bij u in de buurt. Bewaar het afgifte bewijs van verzending.
Dat is alles, uw smartphone en tablet verkopen voor een hoge prijs
gaat heel gemakkelijk bij Flobbi.
Hoe werkt het?
Zie de pagina “Hoe werkt het” voor meer informatie over hoe het proces precies verloopt.
Hoeveel producten kan ik opsturen?
Momenteel werkt het berekensysteem enkel voor individuele toestellen. Indien u meerdere toestellen wilt verkopen kunt u even contact
opnemen met info@flobbi.nl voor een op maat gemaakte prijsopgave en instructie.
Wat als mijn zending zoek raakt?
Dan gaan wij een onderzoek starten bij Dpd. Aangezien Flobbi enkel toestellen aangetekend en
verzekerd tot €500 laat verzenden ontvangt u maximaal de verwachte prijsopgave tot maximaal €500.
Met dit verzekerde verzendlabel is je pakket verzekerd tot €500. Let wel op dat er een aankoopbewijs / overeenkomt met een provider aanwezig moet zijn om het verzekerde bedrag te kunnen claimen. Print dit label en verpak je toestel in de originele verpakking (indien van toepassing) en zorg dat het pakketje zo veilig mogelijk verpakt is. Zorg dus dat de inhoud niet kan gaan verschuiven. Je hoeft geen orderbevestiging met daarop jouw ordernummer bij het pakket te doen. Wij identificeren de orders aan de hand van de Track & Trace codes. Plak het geprinte verzendlabel op het pakketje en geef het af op een Dpd punt bij jou in de buurt. Gedoe met antwoordnummers beginnen wij niet aan. De kans dat het pakket zoekt raakt is overigens heel erg klein. U kunt wel zelf tegen bijbetaling de verzekerde waarde verhogen.
Wat kost het verzenden?
Niets! Zodra uw toestel is aangemeld door op de knop “verkoop bevestigen” te drukken ontvangt u een e-mail met daarin een verzendlabel. Dit
verzendlabel kunt u gebruiken om uw toestel te verzenden.
Na de verkoop
Ik ben fan van Flobbi, hoe uit ik dat?
Je kunt ons helpen door vooral aan bekenden, familie en vrienden te vertellen over Flobbi. Wij geloven in mond-tot-mond reclame en geloven dat deze reclame het meest effectief is.
Ook help je ons ontzettend door een positieve beoordeling te schrijven op onze WebwinkelKeur pagina. Hoe dan ook, bedankt!
Kan ik de verkoop ongedaan maken?
In principe niet, zodra je op de knop “Verkoop bevestigen” klikt heb je de verkoop bevestigd en is er een overeenkomst tussen jou en Flobbi
ontstaan en heb je leveringsplicht. Indien je denkt toch een hele goede reden te hebben om de verkoop ongedaan te maken kun je een e-mail
sturen naar info@flobbi.nl en zullen we kijken naar een passende oplossing.
Wat doen jullie met de smartphones & tablets?
Wij geven de smartphones & tablets een nieuw leven door ze te verkopen aan verkopers van tweedehands producten. Hier zit voor Flobbi de
marge in. Aangezien Flobbi niet aan recycling doet kunnen wij hogere prijzen bieden voor je toestel dan concurrenten. Wij zijn er dus voor de
mensen die geen zin hebben in Marktplaats praktijken (dubieuze figuren aan de deur, afdingen aan de deur, mensen die niet op komen dagen
enzovoorts) maar wel hun tweedehands smartphone & tablet voor een goede prijs willen verkopen.